Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Розівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 04351972) був реорганізований і увійшов до складу Якимівської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Розівка
Якимівський район, Запорізька область

Транспортний податок

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення   Розівської сільської  ради “Про встановлення на території    Розівської сільської ради транспортного податку та затвердження Порядку

його справляння на 2018 рік»

 

.           Аналіз регуляторного впливу підготовлений відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”,ст.4  прикінцевих  положень  Закону України  від  28.12.2014 року № 71 – УІІІ  « Про внесення  змін  до  Податкового  кодексу  України  та  деяких  законів  України  щодо  податкової реформи»,  Методики  проведення  аналізу регуляторного  впливу, затвердженої  постановою  Кабінету  Міністрів України  від 11.03.2004 р. № 308, Закону  України «Про місцеве самоврядування в Україні”.

Визначення та аналіз проблеми, яку передбачено розв’язати шляхом державного регулювання.

Відповідно до п.12.4 ст.12 Податкового  кодексу  України ( далі  Кодекс)  до повноважень  сільських, селищних, міських  рад щодо  податків  та  зборів, зокрема  належить  встановлення  ставок  місцевих  податків   та зборів  у  межах  ставок, визначених  цим  Кодексом. Встановлення  місцевих  податків  і  зборів, не  передбачених  Кодексом, забороняється. Податковий кодекс України, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, врегулювання  відносини, що виникають в процесі встановлення та скасування податків і зборів.

Також відповідно до статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належить податок на майно ( в частині  транспортного  податку).

У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015  Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” від 28.12.2014 №71-VIII та недопущення  суперечливих  ситуацій,  органи місцевого самоврядування повинні забезпечити прийняття рішення щодо встановлення ставок  транспортного податку, визначених Податковим кодексом України.

Суб’єктами, на  яких  неврегульованість  зазначеної проблеми  справлятиме  негативний  вплив, є:

– платники  податку  на  майно  ( в  частині  транспортного  податку);

– органи  державної  податкової  служби, на  які  покладені  функції  зі  справляння  податку  на  майно ( в частині  транспортного  податку);

– органи  місцевого  самоврядування, які  повинні  чітко  дотримуватися  принципу  верховенства  закону.

Таким  чином, проблему  неможливо  розв’язати  за  допомогою  ринкових  механізмів тому, що відповідно  до  діючого  законодавства податок  на  майно ( в частині транспортного  податку)  відноситься  до  місцевих  податків  і зборів. Тому вказану  проблему  можливо   розв’язати  шляхом  прийняття  регуляторного  акту –  проекту рішення    Розівської сільської  ради  «Про  встановлення на території Розівської  сільської ради транспортного податку та затвердження Порядку його справляння на 2018 рік»

 Цілі ( мета ) регулювання

Цілями  регулювання  є:

– забезпечення  дотримання  вимог  Закону України  « Про  запобігання  фінансової  катастрофи  та  створення  передумов  для  економічного зростання  в  Україні»  від  27.03.2014р. № 1166 – УІІ  та  відповідно  внесених  змін  до  Податкового  кодексу;

– створення   єдиного  організаційно –економічного  механізму  справляння  податку  на майно ( в частині  транспортного  податку);

– отримання  додаткового  обсягу  надходжень  до  сільського бюджету;

– відкритість  процедури;

– прозорість  дій  органу  місцевого  самоврядування  при  вирішенні  питань, пов’язаних  зі  справлянням  податку  на майно ( в частині  транспортного  податку)

Також  прийнятий   вищезгаданий   регуляторний   акт відповідно  вимогам  законодавчої  бази,  забезпечить  соціальну  справедливість  при  оподаткуванні  майна ( в частині  транспортного податку).

 

 

 Альтернативні способи досягнення цілі

У  ході  пошуку  альтернативних  способів досягнення  визначених  цілей  доцільно  розглянутим  такі  можливості:

– пропозицію  відмови  від  уведення  в  дію  запропонованого  акта;

– здійснення  регулювання  нормативним  актом іншого  органу;

– введення  в  дію запропонованого  акту.

Відмова  від  введення  в  дію  запропонованого  регуляторного  акту  призведе  до  виникнення  непорозумінь  між  платниками  податків  та  органами  державної  податкової  служби  щодо  порядку  справляння  податку  на  майно ( в частині  транспортного  податку)  на  території  Розівської сільської  ради. Одночасно  з  цим  не  буде  забезпечено  виконання  вимог   чинного  законодавства.

Здійснення  регулювання  нормативним  актом  іншого  органу  не  є можливим  у зв’язку  з  тим, що  право  самостійно  встановлювати  розмір  податку  відповідно  до  чинного  законодавства  належить  сільській  раді  шляхом  прийняття  відповідного  рішення.

Третя  альтернатива  введення  в дію  запропонованого  акту  є  єдиним  шляхом  досягнення  встановлених  цілей. Безумовність  обраного  виду  правового  регулювання  ґрунтується  на  загальнообов’язковості  рішень  Розівської сільської  ради для  виконання  на території  сільської ради, що передбачено ст. 144 Конституції  України, ст.73 Закону України    « Про  місцеве  самоврядування  в  Україні»  та  ст.4 Податкового  кодексу  України.

 Опис механізмів та  заходів, що пропонується  для  вирішення  проблеми  

Згідно  Податкового  кодексу  України  до повноважень  місцевих  рад  належить  прийняття  рішення  про  встановлення    податку  на  майно  (  в частині  транспортного  податку).

Зробити  це  можливо  за  рахунок  прийняття  відповідного  рішення    Розівської сільської  ради.  Тому  вирішення  проблеми  щодо  врегулювання  питань справляння  місцевих  податків  і  зборів  на  території  сільської ради пропонується  шляхом  прийняття  проекту  рішення – регуляторного  акту «Про  встановлення на території Розівської сільської ради транспортного податку та затвердження Порядку його справляння на 2018 рік»

Запропонований  спосіб  досягнення  цілей  є  єдиним  і  безумовним  шляхом  вирішення  проблеми і ґрунтується   на  загальнообов’язковості  виконання  всіма  учасниками  правовідносин  у  системі  оподаткування  норм  зазначеного  рішення.

Після  прийняття  зазначеного рішення  акти  законодавства   Розівської   сільської  ради  з  питань  оподаткування  відповідатимуть  вимогам  чинного  законодавства.

 Обґрунтування можливості досягнення  мети  у  разі  прийняття  рішення

            Можливість  досягнення  цілей, передбачених п. 2 цього  аналізу, у разі  прийняття  зазначеного  рішення  є  цілком  реальною  та  обґрунтованою у зв’язку  з  тим, що  метою  розробки  проекту  рішення є цілеспрямоване   вирішення  проблеми.

Враховуючи, що  виконання  зазначеного  рішення є  загальнообов’язковим  для  всіх  учасників  правовідносин  у  системі  оподаткування, досягнення  цілей, передбачених п. 2 цього  аналізу, вбачається  цілком  реальним.

Рішення буде  запроваджено  на  належному  рівні  і  підлягатиме  обов’язковому виконанню  органами  місцевого  самоврядування, органами  державної  податкової  служби  та  платниками   податку  на  майно ( в частині  транспортного  податку).

Досягнення  встановлених  цілей  шляхом  виконання  вимог  даного  регуляторного акту  принесе  вигоди  без  необхідності  здійснення  витрат, а саме:

– зменшуються  витрати  на  адміністрування  місцевих  податків  і  зборів  у  зв’язку  із  зменшенням  їх  кількості;

– органи  місцевого  самоврядування  дотримуються  принципу  верховенства  закону;

– органи  державної  податкової  служби  та  платниками  податку  на  майно (  в  частині   транспортного  податку)  застосовуватимуть  акти  законодавства  Розівської сільської ради  з питань  оподаткування, які  відповідатимуть  вимогам  чинного  законодавства.

Контроль  та  нагляд за  додержанням  вимог  запропонованого  регуляторного  акту  буде  здійснюватися  органами  державної  податкової  служби  систематично, у томі  числі  під  час  проведення  перевірок.

Слід  зазначити, що  на  дію  даного  акту  можливий  вплив  зовнішніх  чинників, таких,як  прийняття  змін  та  доповнень  до  чинного  законодавства  в  цій  сфері. У  подальшому  внесення  змін до Положення, яке  регламентує  механізм  справляння  податку  на  майно ( в частині  транспортного  податку), можливе  у  разі  зміни  діючого  законодавства  України  або  виникнення  необхідності  у  нормативному  врегулюванні  певних  правовідносин

Після  впровадження  всіх  механізмів  щодо  адміністрування  податку  на  державному  рівні  та  прийняття  цього  регуляторного  акта,  передбачаються  надходження  до  сільського  бюджету  від  сплати податку.

 Визначення очікуваних результатів  прийняття  рішення

            Визначення  очікуваних  результатів  прийняття  запропонованого  рішення  припускає  наведення  аналізу  вигод  та  витрат, які  виникають  у    суб’єктів, на  яких  поширюється  дія  даного  регуляторного  акту. Даний  регуляторний  акт  певним  чином,     впливає  на  інтереси  платників податку  на  майно ( в частині  транспортного  податку), органів  державної  податкової  служби  та  місцевого  самоврядування.

Для  визначення  очікуваних  результатів  прийняття  запропонованого  регуляторного  акта, що  виникають  у  суб’єктів, на  яких  поширюються  його  дія, нижче  наведена  таблиця  аналізу  вигод  та  витрат, яка  визначає  результати  прийняття  запропонованого  проекту  рішення.

Термін дії регуляторного  акту

            Рішення  Розівської  сільської  ради  «Про  встановлення на території    Розівської  сільської ради транспортного податку та затвердження Порядку його справляння на 2018 рік»  є  загальнообов’язковим  до  застосування  на  території  сільської ради  і  термін його  дії  2018 рік.

Визначення показників результативності  дії  регуляторного  акта

Показники   результативності  зазначеного  рішення  передбачається  визначити  за  наступними критеріями:

– кількість  платників  податку  за майно  (  в частині  транспортного  податку);

– сума  надходжень  податку  за     майно ( в частині  транспортного  податку );

– рівень  поінформованості  суб’єктів  господарювання, населення  з  основних  положень  акта.

  Визначення  заходів, за  допомогою  яких  буде  здійснюватися  відстеження  результативності  дії  регуляторного  акта  у  разі  його  прийняття.

            Під  час  прийняття  регуляторного  акту, у встановлені  чинним  законодавством  строки, посадовими  особами  виконавчого  комітету  сільської  ради  з  метою  оцінки  стану  суспільних відносин, на врегулювання  яких  спрямована  дія  акта,  проводитиметься  базове, повторне, періодичне  відстеження  результативності  дії  акту.

            Відстеження  результативності  регуляторного  акта  буде  здійснюватися  за  допомогою  наступних  заходів:

– аналізу  статистичних  даних  щодо  надходження  від  сплати  податку  на   майно ( в частині  транспортного  податку);

– відстеження  динаміки  зростання    надходжень  від  сплати  податку  на   майно ( в частині  транспортного  податку)

Базове  відстеження  результативності  регуляторного  акта  буде  здійснено  до  набрання  чинності  цим  регуляторним  актом  шляхом  збору  пропозиції  і  зауважень  до проекту  та їх  аналізу.

Повторне  відстеження  результативності  регуляторного  акта  буде  здійснено  через  рік  з  дня  набрання  чинності, але  не  пізніше  двох  років  з  дня  набрання  чинності  цим  актом, якщо  рішенням  регуляторного  органу,  який  прийняв  цей  регуляторний  акт, не встановлено  більш ранній  строк, з використанням  показників  результативності  шляхом   аналізу  статистичних  даних  порівняно  з  даними  базового  відстеження  результативності.

Періодичне  відстеження результативності  прийнятого  рішення  здійснюється  раз  на  кожні  три   роки, починаючи  з  дня  закінчення  заходів  з  повторного  відстеження  результативності  цього  акта.

 

 

 

 

                                                            

 

                                                                      

РОЗІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

Якимівський район Запорізька область

Вісімнадцята (позачергова)  сесія сьомого скликання

 

РІШЕННЯ № 1

 

08 червня 2017  року                                                                                 с.Розівка                               

Про встановлення на території  

Розівської сільської ради транспортного

податку та затвердження  Порядку

його справляння на 2018 рік.

 

Відповідно до ч.1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  керуючись п. 24 ст. 26 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 7, 10, 12 розділу Податкового кодексу України, зі змінами, внесеними Законом України № 1791-VІІІ від 20.12.2016 року, вісімнадцята (позачергова) сесія Розівської сільської ради сьомого скликання

 

          В И Р І Ш И Л А :

1. Встановити на території Розівської сільської ради транспортний податок на 2018 рік у розмірі 25 000 грн. за кожен легковий автомобіль з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість якого становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

2.Затвердити Порядок його справляння згідно з додатком №1.

3. Дане рішення підлягає оприлюдненню  на сайті Розівської сільської ради.

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань бюджету, соціально – економічного розвитку, гуманітарних питань та соціального захисту населення .

 

 

 

Сільський голова                                Т.М.Кофанова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Додаток

                                                                      до рішення   № 1 від 08.06.2017 року

                                                                                      вісімнадцятої (позачергової)    сесії

                                                                                     Розівської сільської ради сьомого скликання                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

Порядок

справляння транспортного податку

 

 

1.Платники податку

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані на території Розівської сільської ради  згідно з чинним законодавством,  власні легкові автомобілі.

2.Об’єкт оподаткування

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, що розміщується на його офіційному веб-сайті.

3.База оподаткування

        Базою оподаткування є легковий автомобіль, з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньо ринкова вартість якого становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

4.Ставка податку

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік  у розмірі       25 000 грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до пункту 2 Порядку.

5.Порядок обчислення суми податку

          Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб на території  сіл Розівка, Зірка, Дружба, Червоне, проводиться ДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області за місцем реєстрації платника податку.

Податкове/ податкові повідомлення-рішення  про сплату  суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються)  платнику податку органом державної податкової служби за місцем його реєстрації до 1 липня року базового (податкового) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Орган державної податкової служби надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень – рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснює орган державної податкової служби за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

Органи внутрішніх справ зобов’язані   щомісяця у 10-денний строк  після закінчення календарного місяця  подавати органу державної податкової служби відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У разі набуття права власності на об’єкт оподаткування протягом року податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника — починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

 У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який є об’єктом оподаткування, уточнююча декларація юридичною особою – платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику уточнююча декларація юридичною особою – платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня складання постанови слідчого, прокурора чи винесення ухвали суду.

 Якимівське відділення Мелітопольської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

6.Податковий період

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 

7.Строк та порядок сплати податку

7.1. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів  оподаткування і зараховується до бюджету Розівської сільської ради згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

7.2. Транспортний податок сплачується:

а) фізичними особами — протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами — авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

8.Строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до Якимівського відділення Мелітопольської ОДПІ  ГУ ДФС у Запорізькій області декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 «Податкова декларація (розрахунок)» Податкового кодексу України з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

 

 

Сільський голова                      Т.М.Кофанова

 

 


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua